Damn, a hard day's rockin'. Better slip off ma shoes.

Till Josephine min klasskamrat, väninna (som för övrigt är ett ord jag inte alls kan med) och syndabock. Enbart för din skull, för att jag vet att du suktar efter något nytt, ja ska jag skriva ihop en summering av dagens aktiviteter här på min blogg. Jag personligen är ganska ointresserad av att läsa bloggar vars innehåll till 99% består utav - " Idag åt jag korv och mos, det var gott. Jag gick på stan och träffade X, vi handlade. See my point? Alltså ganska ytligt berättande om vad som hänt helt utan något djup i form av detaljer eller varför inte lite reflektioner som man gärna vill veta som en läsare av en blogg. Okej, du åt korv och mos. Okej ni handlade. Vem är X? Vad handlade ni?

Bara som ett exempel alltså. I och för sig ett dåligt exempel eftersom shopping inte heller ligger inom mitt intresse område men det är ändå typiska saker man kan få läsa på en tjej-blogg. När vi ändå har kommit så här långt i inlägget så kanske ni som läser förstår varför jag inte skriver om sådana saker, som exemplet = Kortfattat vad som har hänt under dagen. Dels så suger jag på att vara kortfattad då jag hela tiden vill vara mer detaljerad och utlämnande i hopp om att det då blir en roligare läsning och dels så finner jag sådant ointressant.

Man skulle kunna jämföra det med att man köper en skvallerblaska som till exempel Se&Hör. Hur många kollar igenom tidningen genom att enbart kolla på bilderna - "Oh, kolla den flickan har en lila handväska" . Vill man inte veta lite mer om man nu har betalat för tidningen? Vad heter flickan och vem är hon? Ja, den informationen finner man ju närmast i texten under, över eller på sidan om den aktuella bilden. Nu menade jag inte att vara dumförklarande eller påstå att jag visste något som är helt uppenbart för alla. Men jämförelsen mellan en skvallerblaska och en blogg kanske ger en mer målande bild om det som jag försöker framföra.

Kalla det whine, kalla det onödigt skrivande eller vad som helst som ligger nära eran uppfattning. Jag är sådan, jag reflekterar gärna över saker och ting. Den här gången blev det just bloggskrivande. Inte i ett nedklankande syfte på människor som väljer att skriva så - feel free to do whatever you want. Utan mer som ett svar på varför jag inte skriver varje dag eller ens ofta. Jag vill ha kvalité före kvatitet. När jag väl sätter mig ner och publicerar ett inlägg så vill jag att det ska vara genomtänkt och välskrivet. Jag är medveten om att det ljuder en negativ klang i det mesta som jag skriver. Jag är pessimist men inte stolt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0