Leeches like leeches "in ignorance we trust"

Jag skrev ett mail till en lärare vi har på skolan. Vi har haft honom i idrott förr tills att vi delade klassen, som redan var ihopslagen med en annan klass, till två grupper. En grupp där man har chans till ett högre betyg och antränger sig därför därefter och en lättsammare grupp där man högst kan uppnå ett G som betyg men behöver inte mer än att göra det man själv tycks klara av och vara ombytt. Sedan vi delade på klassen (som för övrigt var hans egna idé) så blev det genast bättre kvalité vad det gäller närvaro, engagemang och humör. Numera när det är nio veckor kvar av det här läsåret så kommer herrn på att han vill slå ihop grupperna igen, helt utan att ta upp förslaget med oss och ledaren som vi blev tilldelad efter gruppindelningen. Ingen är väl direkt förvånad eftersom han alltid kör sitt "egna" race så att säga men jag tog i alla fall och skrev ett brev till honom eftersom han inte alls hade intresse att ta till sig av några åsikter face-to-face.

 Hej!

 
Eftersom du hittills har varit helt o-kapabel till att lyssna och ta till dig och vidare inte ens kan visa respekt nog att du ser den som talar till dig i ögonen så försöker jag med ett mail istället.

Jag är medveten om att du vill slå ihop våra så kallade idrottsgrupper. Som du förmodligen redan vet så tillhör jag den "lättsamma" gruppen och är hel nöjd med resultatet - Fler elever som dyker upp på lektionerna, ombytta och som faktiskt vill delta. Jag har förståelse för att du och den mer avancerade gruppen kanske vill ha fler medlemmar att spela till exempel lag sporter med eftersom det kan väl vara de enda positiva med att slå ihop grupperna. Jag tycker däremot att det var fruktansvärt respektlöst och oövertänkt att inte diskutera den nya idén med vår grupp samt vår idrotts ledare innan man tar ett sådant stort beslut. Du uppfattar oss som barnsliga och tycker att vi ska skärpa till oss när vi "förstorar upp allt" vilket säger mer om dig än om oss...

 Nu är jag kanske inte rätt person att yttra mig om läraregenskaper när du har så otroligt mycket mer erfarenhet än vad jag har men jag har ändå en fråga; Tycker du att du framstår som en bra lärare/förebild när du inte tar till dig av det alla dina elever säger, ignorerar problem med kommentarer som "barnsligt" istället för att sätta dig in i andras situationer och beter dig allmänt nonchalant? Visst kan vi acceptera att du favoriserar och visar vissa elever större respekt än andra men det här. Det tycker jag är att gå lite över gränsen.


Mvh Carolin

 

När jag läser det jag skrivit och sedan tänker på hur andra läsare kan uppfatta situationen så kan den anses vara överdriven och kanske är det just det; det är överdrivet! Ibland måste man ta till extrema ytterligheter för att nå fram till en människa och jag är en bitter jävel som inte drar mig för att säga vad jag tycker om angelägenheter som rör mig och mina närmsta.


Nu ska jag återgå till mitt rapportskrivande om Marie Antoinette samt börja på ett nytt arbete om alkohol i Sveriges norra inland. Det ena far more interesting än det andra men så är det väl med allt :)

 

 

image32

Go cry emo kid.

 


Kommentarer
Postat av: vickan

Tack! :D hahah!

2008-04-09 @ 21:10:30
URL: http://underthegun.blogg.se
Postat av: Angie

Gud vilket bra mail till Tommy! Delar dina åsiker till 100%. Förhoppningsvis kommer han väl "öppna ögonen" och respektera vad vi elever tänker och tycker om hans beslut att göra allting så jävla mkt dåligare...

2008-04-10 @ 09:09:25
URL: http://morfina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0