Uppskjutande

Att skjuta upp är helt enkelt korkat. I morgon måste du ändå besluta dig, så varför inte idag? Och tror du att du är klokare i morgon än vad du är idag? Tror du att du kommer att vara piggare i morgon? Tror du att du kommer att vara yngre och friskare i morgon,  än vad du är idag?
Du kommer att vara äldre i morgon, ditt mod kommer att vara mindre, i morgon kommer du att vara mer erfaren, mer uträknad, i morgon kommer döden närmare - du kommer att börja vackla och bli ännu räddare. Skjut aldrig upp till morgondagen. Och vem vet om morgondagen kommer eller inte? Om du måste fatta ett beslut, måste du göra det nu.

Dr. Vogel, tandläkaren, slutförde sin undersökning på en ung vacker patient.
"Fröken" sa han, "Jag är rädd att jag måste dra ut dina visdomständer!"
"Oj!" utropade flickan. "Jag föder hellre barn."
"Jaha," sa dr. Vogel, "Kan ni besluta er för det ena eller det andra så att jag vet hur jag ska ställa in stolen?"

Bestäm dig. Skjut inte upp i all oändlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0