A collection of Failures and work of Wonders

Tio första:

Första bästa kompis:

Tobias Larsson, jämngammal. Fanns det inget att sysselsätta sig med så brukade jag dikta ihop att det skulle finnas en skatt dold någonstanns på Tobias gård eller i skogen som omgav den. Tobias litade blint på mina rövarhistorier.

Första bil:

Min radiostyrda bil som var coolare än alla andras eftersom den kunde hoppa, snurra och sen landa hur som helst och ändå gasa vidare. Enorm, fantastisk, oslagbar.

Första kärlek:

En tysk eurodance artist - Haddaway. Mitch Buchannon - behövs det någon förklaring? En helt outstanding leadsinger i Arvingarna - Kasper.

Första husdjur:

Sara, min fina vita kanin som var för god för denna värld.

Första semester:

Jag var två månader. Vi bodde sju pers. och en schäfer i en liten husvagn i dalarna.

Första jobb:

Tjänade fina slantar på att hjälpa mormor med städning och andra alldeles vardagliga ting - samt mitt första sommarjobb på ett "skruva ihop små tingest som knappt syns med blotta ögat" jobb 2004?

Första piercing:

Navelpiercing på min femton-års dag också 2004.

Första köpta skiva:

En skiva med den framgångsrika eurodance gruppen från vårat grannland Skåne och dess huvudstad malmö, nämligen Basic element.

Första konsert:

E-type kom till Bispgården en gång. Jag hade inte åldern inne men jag hade nyfikenheten att klänga utanför.

Första riktiga kärlek:

Beror på vad som menas med riktig? Min första pojkvän var i alla fall Lars krantz och det varade så länge som nio månader i årskurs tre. I hopplösheten så skrev jag var dag små söta lappar med mina kärleksförklaringar på - som i den åldern inte sträcker sig längre än = Jag tycker om dig. slut.

Jag fick aldrig något svar. Förutom en gång då han skrev = Hej, det är kallt idag. Flera  minusgrader.


Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken:

Ett glas rött hos min far i brist på annat tidsfördriv för x antal veckor sen. Jag minns inte när jag sist var hem till basen.

Senaste filmen du såg:

The Lost boys.
Så totalt värdelös att jag finner inte ord för katastrofen att skapa något liknande. En tonårsbrat förvandlas till en vampyr genom att dricka en dryck, helt inkorrekt med myten, och bara för att göra filmen ännu mer defekt - själva repliken: He's definitely a vampire! av en annan löjlig karaktär som tror sig veta allt om vampyrer efter att ha läst en serietidning.

Senast ringda telefon samtal:

Till min älskade mor angånde vem var min första bästa kompis? Kunde jag vara snäll och sams när jag var nätt och klen?

Senaste bubbelbadet:

Jag badar inte bubbelbad och ska jag vara ärlig så badar jag inte alls. (Haha, kan misstolkas...)

Senast spelade cd:

En bränd skiva med massa rockklassiker som jag mixat ihop vid något tillfälle för att slippa lyssna på radio i bilen. Lång bilresa -> Endast radio -> dödsbringande.

Senaste kyss:

Föregående helg. Söndag. Avsked. Esten <3

Senaste gången du grät:

Jag är en sorgmissbrukare och njuter till känslan av total förtvivlan. Jag gråter var och varannan dag utan någon större anledning.

Senaste måltiden:

En bulle för fem minuter sedan.

Åtta har du någonsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar:

Förekommer det dejtande här uppe? Nej, jag tror att vi är mer rak på sak... Och ja, jag har avancerat min vänskap med en vän till något mer intensivt för att uttrycka det korrekt.

Blivit arresterad:

Det närmaste en arrestering jag har varit var nog när jag och Elin satte oss och pissade i en sluttning vid en lastbil. När vätskan uppenbarade sig på andra sidan lastbilden, alltså från ena kortsidan till den andra (annars hade vi varit två jävlar på att pissa i mängder),  så stod där en farbror blå.
Vi slapp böter.

Blivit kär vid första ögonkastet:

Jenna Jameson. Perfection.

Fastnat med blicken i någons urringning:

Varje dag.

Sagt att du älskar någon utan att mena det:

Jo, fast i tron att jag menade det.

Haft ett one night stand:

Njaeeeejo.

Busringt till någon:

Japp. När jag var i elva-tolv års ålder så ringde vi ( klungan av fnittriga småflickor) 0200 nummer till hetalinjen för att få höra mesiga killar vars namn var Leo/ André och vars röster var lena som honung. Gay. Enbart för att sedan härma och göra narr av var och en.

Sex saker jag gjort idag:

  • Sett mig om i lägenheten och än en gång suckat över oredan.
  • Funderat på vad mitt tal om World of warcraft bör och inte bör innehålla.
  • Ätit havregrynsgröt.
  • Lyssnat på Till Lindemanns vackra tyska stämma.
  • Bytt tröja fyra gånger.
  • Dränkt ett fult barn på Sims.

Fem favorit saker utan rangordning:

  • Min dator.
  • Mina Paolo Coelho böcker.
  • Skurhink.
  • Korv i alla dess storlekar och former.
  • Historia.

Fyra personer du kan berätta allt för:

Jag berättar allt för alla.

Tre val:

Blått/Rött:
Blått helt klart. Särskillt i inredning.
Sommar/Vinter: Sommar. Värme. Svett. Öl.
Choklad/Chips: Hmm. Svårt. Kan man få en blandning?

Två saker att göra innan du dör:

  • Skriva en bok som kan förändra folks liv. Ingen deckarblaska där man listat ut slutet innan har kommit till sida 20. Jag är inget fan av sådan litteratur.
  • Resa till andra kontinenter som Afrika och Australien för att träffa dess urbefolkning.
En sak du ångrar:

Jag ångrar inte de jag har gjort utan bara de som jag aldrig gjorde - som den gången när jag såg In flames på gatufesten - vi väntade på att dem skulle spela min dåvarande favorit låt Only for the weak och precis när vi (jag och min kusin Sandra) utrymde folkmassan och hade kommit en bra bit ifrån scenen så hör man introt...

Kommentarer
Postat av: Josse

haha! The lost boys! haha! kingfilm! ;)

2008-01-23 @ 17:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0