Every window on Alcatraz has a view of San Francisco

Människor som spenderar all sin tid åt att vara en konstruktion. Imitera sin föraktade moders galenskap. Tro bara för att tro. Prata bara för pratandets skull och (Är inte skvaller bra underbart? Särskilt efterarbetet när man vrider, vänder och tänjer lite på historien för nästkommande parasitkärring) inte för att man vill få ut något av samtalet. Alla dessa ytliga komplimanger som man aldrig riktigt kommer att förstå syftet med. Inte kunna stå för någoting som man känner/tycker/tänker inte ens för vad man egentligen har sett/hört/upplevt.

Förresten kunna eller våga?

image10


Trycka ner. Se ner. Stampa ner. Är det inte uppenbart hur mycket finare jag är än du? och du och du och ni och dem och alla. Praktisk utbildning?! BARN/FRITID, SAMHÄLLE?! Hmpf, jag som trodde den pojken var smart... Naturprogrammet är för alla i sina sinnens rätta bruk, alla med en hjärna, alla som vill-ska-måste bli doktor! Vad är man annars för en individ? Självtänkade? Idiot! Idioter allihop. Man vill ju tillhöra den bättre sortens människor eller hur? Vem vill inte det. Idioter kanske. Jag tycker si och jag tycker så, tycker inte du så? Om inte. Ja, då är du psykiskt störd. Sök hjälp.




Jorden kan du inte göra om.
Stilla din häftiga själ
Blott en sak kan du göra:
En annan människa väl

Men detta är redan så mycket
att själva stjärnorna ler
En hungrande människa mindre
betyder en broder mer

- Stig dagerman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0